Brev:
Nye putteritualer
26. juli 2011
Alder:
5 mdr.
Nye putteritualer
Hej igen Helen!
Jeg henvender mig igen vedrørende putning og ritualer - For jeg er bange for at vi er ved at starte en dum vane herhjemme med yngste skud på stammen!
V er 5½ måned, han stortrives er altid glad og smilende og er bare en mild og nem dreng!
Jeg har indtil nu puttet ham ved at give ham nattøj på og derefter gået i soveværelset, hvor jeg har ammet ham i søvn!
Nu vil jeg dels gerne snart have ham på eget værelse (Indenfor de næste måneder, tænker jeg) og dels gerne være lidt mindre afhængig af at det KUN er mor der kan putte!
Jeg er begyndt at øve ham i at tage flaske og det vil han gerne - Han tager kun 50-70 ml til natten og spiser derefter hos mig, men han kan finde ud af at tage flasken, og det er det primære!
Jeg vil gerne have far lidt mere på banen - så han kan hjælpe lidt de aftener han er hjemme. men hvordan hopper vi bedst ud i det?
Skal jeg bare slippe taget en aften og tage væk, og lade far klare ærterne?
Skal vi blande det lidt, så vi trapper mere og mere op i godnatflasken?
Eller hvad gør vi lige?
Og et andet spørgsmål:
Han er begyndt på at få 2 skemåltider om dagen nu - Og det går bare rigtig fint! Han spiser til middag og til aften - begge gange ca 1 dl og vand af kop.
Resten af dagen ammes han og er tilfreds med dette.
Jeg er som ovennævnt begyndt at give ham en flaske til natten i håb om at han vil sove lidt længere.
Hans aften ser sådan ud ca:
Ammes til natten kl. 20. ca
Ammes kl. 02.
Ammes kl. 04. ca og dette måltid vågner han altid op til, hvor jeg så har SÅ svært ved at få ham til at falde i søvn igen...
Med lidt panglen frem og tilbage overgiver han sig oftest efter 1½ time ca! Men så er mor jo kvæstet! (Og så står storesøster op kl. 6!)
Så jeg er kørt lidt hårdknude i de nætter!
Jeg tænker at jeg vil prøve om han skal på eget værelse for at han kan måsle lidt alene derinde. Jeg vågner jo bare han rører sig det mindste - Og jeg tænker, hvis han slet ikke er sulten der kl. 4 - Men bare giver sig lidt - Så hiver jeg ham op og ammer ham, hvor han egentlig vågner op og tænker - "Hvad sker der her!? Hvorfor nu det"...
Hvad tænker du om dette?
Venligst M