Svar: Maveliggeri
16. juli 2004
Alder:
6 mdr.
Hej
Det bedste du kan gøre er fortsat at lægge hende på maven, også selv om hun ikke synes om det. Et spejl foran hende, kan gøre at hun finder det interessant at blive liggende lidt længere. Prøv også at udnytte puslepladsen til lidt maveliggeri.
Fortsæt med at være standhaftig og lad hende blive lidt vred. Nogen gange er temperamentet med til at hun pludselig får lavet en bevægelse og dermed en succes til at kunne noget nyt.
Når hun laver 'en flyver', så hjælp hende med at få arbene ind under sig. Det er også en god idé med håndklædet under hende eller en pude.
Det er rigtigt at det er fra maveliggende stilling at hun lærer at kravle. De fleste børn er dog 8 mdr før de mestrer dette, så hun har jo tid nok endnu til at øve sig.
Tålmodighed er en god ting, både hos mor og barn:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske