Brev:
Er det OK at han drikker sin modermælkserstatning kold?
24. juli 2004
Alder:
5 mdr.
Er det OK at han drikker sin modermælkserstatning kold?
Hej
Jeg har en søn på lidt over 5 mdr. Han får modermælkserstatning 4 gange i løbet af døgnet. Om natten (200 ml) om morgenen (100 - 150 ml) om eftermiddagen (100 ml) og til natten (250 ml). Derudover får han grød og frugtmos.
Inden for de sidste uger er han begyndt med ikke at ville drikke sin modermælkserstatning så længe den er opvarmet. Når den er kølet af (den er faktisk kold) så drikker han den med velbehag. Er det OK at han drikker sin modermælkserstatning kold? Den er vel ca. 20 grader.
Samtidig har han indimellem hård mave. Han får tilbudt al den vand han vil have. Er der andet jeg kan give ham for at forhindre hård mave? Nogle siger sukkervand er godt?
På forhånd tak for svaret.
Med venlig hilsen
Laila