Brev:
Ugeplan holder ikke
1. august 2011
Alder:
5 mdr.
Ugeplan holder ikke
Kære Helen
Jeg har nu forsøgt at følge din ugeplan for mine tvillinger og det fungere ikke, så jeg har behov for at den bliver revideret, men kan ikke selv finde ud af hvordan.
Vi står stadig op kl 07 med mindre pigerne vågner før, det sker meget meget sjældent. Her får de flaske, bliver vasket og leger lidt. Omkring kl. 08.30/08.45 er de trætte og de får den flaske du har indført. De spiser ml. 30-80 ml, så ikke meget. Jeg ligger dem i barnevognen og bruger ca. 10 min på at få dem til at sove, de vil ikke falde til ro selv. Herefter sover de 45-60 min. Jeg tager dem så op og leger med dem indtil de skal have grød (stadig kun smagsprøver) kl. 10.30.
Her opstår første problem. Jeg kan ikke vente til kl. 12 med at give flaske, de bliver kede af det, når de har spist lidt grød og vil have mad, så jeg kan max trække den til kl. 11. Herefter leger de lidt i kravlegården indtil jeg putter dem. Det sker senest kl. 12. Nu bruger jeg så igen 15 min på at få dem til at sove og herefter skal jeg ud til dem ca en gang hver halve time, for så vågner de. Det er altså en kamp at få dem til at sove en længere lur, som de jo har behov for.
Når det går godt, kommer de ind igen og får en flaske kl. 14.30-15.00 herefter leger vi og de har behov for en lur igen omkring kl. 16. Jeg kører her med dem, for at få dem til at sove (kan heller ikke bare ligge dem her). Og lader dem sove til de vågner, eller max 1 time. Nu får de så flaske igen kl. 17 og herefter vil de faktisk gerne sove kl. 18.30, meeen synes det er tidligt og det vil blive en lur, for jeg kan ikke putte dem, så jeg kæmper for at give dem flasken kl. 19 hvilket resultere i at pigerne bliver overtrætte og græder som besat. Den ene får jeg givet flaske og lagt ca 19.45, den anden kæmper jeg med og må gå i søvn, ofte først kl. 21.
Pigerne (specielt den ene) gylper meget, så jeg spekulere på, om der skal være længere afstand mellem flaskerne, men kan ikke se, hvordan jeg skal greje den. Så hjælp.
Pigerne kan stadig kun være vågne 1 1/2-2 timer af gangen, så ved simpelthen ikke hvordan jeg skal få dagen skruet sammen. Skal der ligges en ekstra lur/powernap ind? Skal jeg tage dem op når de melder sig første gang på den lange lur? Hvordan får jeg dem til at sove bedre lurer? De tager desværre kun meget sjældent sut, hvilket også er et stort problem.
Jeg giver dem stadig flaske kl. 22, når jeg går i seng og så melder de sig ml. 3-4 om natten.
Kan du stykke noget nyt sammen, som jeg kan afprøve.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Twinmom