Brev:
Jeg trænger til at sove
2. august 2011
Alder:
9 mdr.
Jeg trænger til at sove
Hej Helen! :)
Så er jeg tilbage med et nyt spørgsmål – denne gang om søvn. Jeg trænger til at sove :)!
Alexander sover meget uroligt om natten og har egentlig gjort det stort set altid. Der har været korte perioder, hvor han har sovet mange timer i træk, men det holder aldrig særlig længe. Jeg er i tvivl om hvad det skyldes og hvad jeg skal gøre.
Han er nu 9 måneder og får helt almindelig mad hele dagen. Til at sove på kl. 20 får han en flaske vælling og om morgenen kl. 05 får han en flaske modermælkserstatning. Han sover sjældent længere herefter. Jeg har for nylig fjernet hans drømmeflaske for at se om han sov bedre, hvis jeg ikke forstyrrede ham med den, men der er ingen ændringer her.
Han vågner 4-5 gange og ruller rundt og ”kalder” på mig. Nogle gange græder han kraftigt. Han får vand eller sutten, men typisk slår han vandet væk.
Han har nu 7 tænder der er kommet ret tæt på hinanden. Den ene er en helt ny lille spids. Jeg tænker det kan være det ? Men hvad kan jeg ellers være opmærksom på? Er altså så træt! Jeg drømmer om han sover fra kl 20 til klokken 06 :)
Kærlig hilsen
S