Svar: Tandbørstning - hjælp!
24. juli 2004
Alder:
6 mdr.
Kære Lisbeth
Det er fortvivlende, når barnet ikke vil have børstet tænder, men jeg tror at alle forældre oplever dette i perioder med deres børn.
Jeg tror det er vigtigt at I ikke vælger et tidspunkt, hvor jeres søn er alt for træt. Derudover så tror jeg det vil være en god idé ikke at fokusere alt for meget på 'han skal, ellers får han huller', men forsøge at tage det mere afslappet og fokusere på at I skal have det rart alle sammen.
Det er jo få gnub frem og tilbage der skal til med to tænder, så prøv at lade ham selv tygge lidt p børsten og se om I så ikke kan komme af sted med at børste lidt frem og tilbage uden at det bliver til en magtkamp.
Put evt. lidt tandpasta på, en mængde der svarer til hans lillefingernegl. så han kan smage at der er noget interessant og måske glemmer at brokke sig en kort stund.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske