Brev:
Amning og mælk - 8 mdr.
4. august 2011
Alder:
8 mdr.
Amning og mælk - 8 mdr.
Kære Helen,
Min søn på 8 mdr ammes ca 3 gange daglig og til dels om natten. Udover skemad drikker han vand af kop. Om en måned, når han er 9 mdr, starter jeg tilbage på deltidsarbejde, tirsdage og torsdage.
I øjeblikket ammer jeg ham tidlig morgen, før formiddagslur, sen eftermiddag, og inden putning (i dagtimerne). Sen aften og noget nat også, men det er en anden historie..
Når jeg nu starter på arbejde de 2 dage dage om ugen forestiller jeg mig at vi erstatter formiddags-amningen med mælk af kop. Det er barnets far som passer ham herhjemme de dage jeg er på arbejde, så forandringen er ikke så stor.
Mit spørgsmål går på hvad mælk han skal have? Jeg går ud fra det er mme indtil han er et år frem for sødmælk? Jeg vil gerne holde ved amning indtil han er et år, jeg regner med det kan lade sig gøre med kombinationen med mme.
Mange venlige hilsener,
Anne