Svar: Amning/flaske
4. august 2011
Alder:
10 mdr.
Hej med dig
Hvis din datter aldrig har fået flaske, så er sandsynligheden for at hun vil tage imod den lille. Hun kan sagtens få mælk af en almindelig drikke kop eller glas, som hun normalt drikker af, når hun spiser skemad og derfor er tryg ved. Det vil være helt fint at giv hende mælk på denne måde.
Modsat, sker der ikke noget ved at prøve med en flaske, hvis I har en stående, fordi det jo minder lidt mere om at die ved brystet og derved vil minde mere om det putteritual hun normalt har - og hun bliver ikke afhængig af flasken, fordi hun får den en enkelt aften - hun vil stadig foretrække brystet :)
Så lad far eller hvem der nu skal passe, forsøge sig frem og gøre det, som umiddelbart virker bedst i situationen.
Jeres datter kan få udmalket modermælk, modermælkserstatning eller sødmælk af en kop med den alder hun har, når hun skal passes :)
Rigtig meget held og lykke med det :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske