Brev:
Skemad, børneeksem og mælkeallerig
7. august 2011
Alder:
6 mdr.
Skemad, børneeksem og mælkeallerig
Kære Helen
Vores søn er knap 6 mdr. og vi efterhånden kommet godt i gang med skemad. Han får rismelsgrød med bananmos efter formidddagslur og rismelsgrød med grøndtsagsmos efter eftermiddagslur.
Det har været en lidt hård start for os, da vores søn har børneeksem og af den grund må jeg ikke spise tomat, kiwi, citrus og chokolade. Da vi begyndte på skemad opdagede vi, at han har mælkeallergi og derfor bruger vi Profylac i grøden. Det har taget ham noget tid at vende sig til det. Vi er gået lidt forsigtigt frem med nye ingredienser i maden, da vi er lidt bekymrede for nye allergier/udslæt osv. Derfor er jeg meget interesseret i at høre dit råd mht. hvilke fødevare du vil anbefale vi prøver af.
Skal vi holde igen med frugt? Han har prøvet at spise kartofler, gulerødder og blomkål med succes. Er der andet du vil anbefale?
Når man først har varmet Profylac op, kan man så stille det i køleskabet til senere?
Vores dreng ligger lidt over gennemsnittet i vægt og højde og har hele tiden spist meget. Jeg ser frem til at skemaden kommer til at fylde mere og mere så jeg ikke behøver at give bryst flere gange om natten!
Venlig hilsen
Louise