Brev:
7 måneder, mad og mælk?
8. august 2011
Alder:
7 mdr.
7 måneder, mad og mælk?
Hej!
Jeg har en dejlig lille fyr på 7 måneder, han er blevet ammet de første 4 måneder og siden fået flaske. Han startede på grød da han var ca. 5½ måned. Han er blevet ret glad for det med at spise, så det er jo bare super fint!
Jeg har lidt problemer med at finde ud af hvor meget han skal have i hans alder af mad og mælk og hvornår skal han begynde at have sødmælk? Lige nu ser det ca sådan ud:
kl.7.30-8 Står op og får herefter havregrød med lidt frugtmos + vand af kop.
kl.9-9.30 puttes til lur (sover her 1½-2 timer)
kl.11-11.30 grøntsagsmos med fisk eller lign og rugbrød i små hapser og agurkstave eller lign at sidde med + vand af kop.
kl.13-13.30 tilbydes flaske (drikker mellem 70 og 150 ml) og puttes til lur(sover her 1-2 timer)
kl.15-16 lidt frugt/fuldkornsgrød.
(Eftermiddagslur alt efter hvordan han har sovet i løbet af dagen)
kl.18 Kartoffel/grøntsagsmos med kød (Det samme som vi andre spiser)
kl.20 flaske og puttes (tager her for det meste 200ml)
Flaske (200ml) kl.5-6.
Mon han får nok mælk? Altså jeg synes ikke rigtig jeg kan klemme mere ind...
På forhånd tak:-)
Lisbeth