Brev:
Meget hård mave - 6 mdr.
24. juli 2004
Alder:
6 mdr.
Meget hård mave - 6 mdr.
Min søn på 6 mdr har i de sidste 5 uger haft meget hård mave. Hans afføring er hård og knoldet, men han virker ikke til at have ondt, han ligner bare en lille mand der løfter 100 kg når der så endelig kommer noget.
Jeg har prøvet med sveskemos. Og da han altid er blevet ammet suppleret m modermælkserstatning, aftalte jeg med sundhedsplejersken at jeg kunne gå over til udelukkende at give ham grøn allomin, da det åbenbart skulle være bedre for maven. Det har han nu fået i 4 uger og der er ikke sket nogen ændring, imidlertid får han slet ikke bryst mere da han selv valgte det fra.
Om morgenen får han grød af rismel eller boghvedemel, med lidt pæremos, holder en pause med æble da en eller anden mente at det måske også kunne stoppe lidt, har heller ikke givet ham banan af samme grund i mange uger. Om aftenen får han grøntsagsmos med meget lidt kartoffel (også fordi jeg tror det måske stopper lidt) og broccoli og blomkål. I morges gav vi ham havregrød da jeg har hørt det også kunne hjælpe. I tre dage har han nu desuden fået laktulose, og der sker stadig ikke noget.
På flasken står der at hvis der ikke indtræffer virkning efter tre dage skal man fordoble dosis, hvilket jeg ikke har lyst til før jeg har rådført mig med nogle fagpersoner, og sundhedsplejens vagttelefon holder åbenbart ferielukket (surt opstød) de tager i hvertfald ikke telefonen.
Heldigvis er han glad og tilfreds er dog begyndt at gylpe mere end han plejer. Hans mave føles heller ikke hård OG ja vi laver også mavegymnastik med ham. Men nu synes jeg det har stået på for længe.
Håber du har et godt råd!
Ps. Han har aldrig haft afføring mere end hver tredie dag og han har også haft afføring de sidste to dage, men den er meget tør og knoldet.
Med venlig hilsen
Sine