Brev:
Min dreng vil ikke spise - 5 mdr.
9. august 2011
Alder:
5 mdr.
Min dreng vil ikke spise - 5 mdr.
Hej Helen
Tusind tak dine råd i dit sidste svar. Nu har vi brug for din hjælp igen.
Han er nu blevet 5½ måned og vi startede på grød, da han var 4 mdr, fordi han afviste brystet og brokkede sig gennem amningen. Rådet fra min sundhedsplejerske var at starte stille med introduktionen til andet mad. Det har han været rigtigt glad for både grød og grønsagsmos og spist ½ til 1 dl af det med vand af kop til og ellers mme af kop, da han ikke ville tage sutteflaske og kun tage brystet om natten.
Den sidste uge har han afvist mad og drikke. Jeg prøver at følge ham og lade ham selv bestemme, men det begynder at bekymre mig. Han får ca 500 til 600 ml mme + natamning 1 gang fra hvert bryst. Grød og mos afviser han. Jeg prøver til nogle gange men presser ham ikke. Nogle gange spiser han lidt. Han afviser også både kop, sutteflaske og bryst derfor er mængden af mme og amning så lidt. Om aftenen kan jeg liste en flaske i ham på ca 150 ml når han er ved at falde i søvn, men ellers ikke.
Han har afføring hver dag, men ikke så meget som han plejer. Han også våde bleer, men heller ikke så meget som han plejer. Hans urin virker dog ikke koncentreret. Ellers er han glad og smilende og leger og bevæger sig som han plejer. Men han udtrættes hurtigere og bliver hurtigere pylret. Han sover som han plejer også om natten. Et par dage havde en temperatur på 37,8 men ellers er der ikke noget. Lægen har set ham og kunne ikke sige andet end han ser da fin ud. Måske tænder men jeg ser ikke noget endnu hverken hævelse eller andet.
Jeg kan ikke sende dig en vægt for det er noget siden han blev vejet. Min sundhedsplejerske har ferie og jeg håber at hun kan komme og se ham i næste uge, så jeg kan få ham vejet og tjekket af hende også.
Hvad skal vi gøre for at komme i gang med at spise igen? Jeg håber at du kan hjælpe os med et par gode råd.
Mange hilsner
Brumbassen og hans mor