Brev:
Putning til nat - hverken eller duer...
9. august 2011
Alder:
17 mdr.
Putning til nat - hverken eller duer...
Hej igen Helen..
Har tidligere skrevet vedr andre sove emner..
Men - nu er Hannibal blevet 17 mdr, og han har i periode været så god til at ligge selv og pludre og kigge på en bil, og så falde i søvn efter ca 20 min.
Men den tid er slut nu.
Han skriger og græder og bliver fuldstændig hysterisk, når vi går ud. Også selvom jeg kommer ind med det samme igen, og bare lige går ud i gangen med døren til soveværelset åbent.
Og hvis vi sidder ved hans seng og holder ham i hånden, er det som om det også forstyrre ham, så han ikke kan sove, men han griber ud efter hånden igen og igen... så det er lidt pest eller kolera...
Sidder vi ved ham tager det fra 30-60 min, hvor han møfler rundt og roder rundt med vores fingre og siger hej osv.
Så what to do..? Jeg har godt set din stryge-tøj metode... kan man omformulere den til at vi bare sidder i gangen og læser en bog eller lign?
Jeg ved ik helt hvilke praktiske ting jeg skal stå og lave he he...
Og er det noget med at gå ind til ham og lægge ham ned hver gang han stille sig op og græder, og så bare blive ved og ved og ved...
Jeg syntes det virker lidt håbløst det putning...
Vores aften ritual er at han efter aftensmad (kl 18.30 ca) kommer i bad, pusles, og så begyndte vi i går at tage ham ind i soveværelset og læse i bøger med dyne på (i vores seng - vi sover i samme rum), derefter kom han ned i sin egen seng, fik lidt vand, og så spillede vi lidt på hans spille elefant (sådan en der spiller godnat sange).... og så bliver han puttet med dyne og sut... I går lagde jeg mig i vores egen seng med lukkede øjne, men lige ude foran ham, så han kunne se mig, og se at jeg "sov"... Han blev ked af det og stillede sig op og var tydeligt utilfreds.
Jeg lagde ham ned et par gange og efter 20 min så blev han liggende og faldt i søvn... (kl ca 20)
Er det en god måde eller? Han blev jo ked af det, men jeg tænker at det måske mere er fordi jeg ikke gør som han vil have... han kan jo ikke føle sig forladt, da jeg jo ligger lige dér ved siden af ham..
Hvad tænker du om alt det her?
(Han sover middagslur fra ca 11.30-13.30 og vågner kl ca 5 om morgenen)
Med venlig hilsen
Camilla