Brev:
Babymad
9. august 2011
Alder:
6 mdr.
Babymad
Hej Helen
Jeg har været lidt i tvivl, med hensyn til opbevaring af babymad. Min dreng er nu ca. 6 måneder og skal i gang med at spise andre madvarer end dem han er vant til.
Jeg har været lidt tilbageholdende med at opbevare færdiglavet grød/mos i køleskabet, men har sørget for at, det altid var frisk lavet.
Nu hvor han er lidt større og er i gang med at spise kød, vil jeg godt lave større portioner og fryse dem ned og måske opbevare dem i køleskab.
Jeg er i tvivl om, hvor længe de forskellige madvarer kan holde sig i køleskab, og når jeg fryser dem ned, om det er i orden bare at bruge de almindelige fryseposer.
For eksempel tænker jeg på en opskrift med kyllingekød blandet sammen med grøntsager og hønsesuppe tilsat lidt rismel, for at gøre det til en fast mos.
Har du en forslag til, hvordan jeg bedst kan opbevare det, hvis det skal gemmes til dagen efter.
Kærlig hilsen