Brev:
MME til nat
16. august 2011
Alder:
4 mdr.
MME til nat
Hej Helen.
Først og fremmest, tusinde tak for svaret på mit spørgsmål: "Dårlig relation?". Det gav stof til eftertanke:)
Nu har jeg et spørgsmål ang. min yngste datter på knap fire en halv måned.
Jeg ammer hende og har gjort det helt fra starten af. Hun er en stor pige; vejede 4370 g. og var 55 cm fra fødslen og vejede for godt en uge siden 8,1 kg og er 65 cm lang, så hun fortsæter med at vokse meget.
Hun er så småt ved at finde ind i noget, der ligner en rytme om dagen, hvor hun sover en times tid om formiddagen, leger, bliver skiftet, sover til middag en til to timer (med nogle opvågninger), leger og sover en lille lur om eftermiddagen (ca. 16-17) og er så vågen indtil hun bliver puttet kl. 19.30 til nat. Her sover hun så ca. tre timer og er herefter vågen ca. hver anden time og vil have mad i løbet af natten.
Hun kan have nogle trælse skrigture om aftenen lige inden hun sover, hvor hun bliver meget urolig ved brystet (hun er clearet ved kirorpraktor). Her til aften havde hun sådan et "anfald" og jeg tog hende op igen og gav hende lidt sukkervand, som af og til hjælper - dog ikke i aften. Hun streg stadig og ville ikke ammes. Jeg lavede så en flaske med mme og hun spiste 170 ml og faldt i søvn lige efter - endda uden sutten!! Hallelujah!!
Mit spørgsmål går så på om jeg skal fortsætte med mme til natten eller om det er bedre at gå over til grød med det samme? Er dog i tvivl om grød ville have den samme effekt, når det jo ikke gives i sengen... (Hun er meget interesseret i vores mad, så tænker derfor hun måske også kan være klar til grød?)
På forhånd tak for svar:)
Med venlig hilsen
Mima