Svar: Må man fryse drikkeklar mme?
17. august 2011
Alder:
4 mdr.
Kære Lea
Modermælkserstatning på brik kan ikke fryses. Jeg har talt med Nestle og spurgt ind omkring frysning af NAN på brik og det anbefales ikke. Det vil krystallisere og vil ikke være godt efterfølgende.
Tager du hul på en brik, så kan mælken bruges i et døgn. Så du kan godt have den stående lukket i køleskabet (evt. hælde indholdet over i en tætsluttende beholder - f.eks. i en sutteflaske med låg) og så kan du bruge mælken i f.eks. grød og mos over 24 timer. Så på den måde behøver der ikke gå så meget til spilde :)
Fortsat held og lykke!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske