Brev:
Fra mælk til grød
17. august 2011
Alder:
5 mdr.
Fra mælk til grød
Hej Helen
Jeg har tidligere haft stor glæde af at kontakte dig, så nu prøver jeg igen :o)
Vores datter bliver 5 måneder om et par uger og da har vi bestemt os for at starte med at give hende lidt grød.
Hun er begyndt at vågne for at for mad en gang mere om natten end hun plejer og er meget interesseret når vi spiser og drikker.
Du har tidligere givet os følgende plan for hvordan dagen kan se ud:
Tidlig morgen 06: Flaske og sover videre
Formiddag 9-9.30: Flaske og puttes til formiddagslur
Frokost 11.30: Her startes op med lidt grød, når hun viser sig parat til det. Kun ganske få skefulde i starten og lidt vand af kop
Flaske og puttes til middagslur ca 13 - tidspunktet afhænger af hvor lang en formiddagslur hun har taget
Eftermiddag 16-17: Flaske
Sover dagens 3. lur, som ofte kun er på 20-30 minutter
Aften 19.30: Flaske og puttes til natten
Sen aften 23: Flaske og sover videre
Midt nat 03: Evt. flaske. De fleste børn har fortsat behov for mælk midt nat i denne alder.
Hvor længe skal hun kun have grød til frokost og når hun skal have grød to gange om dagen er den anden gang så når vi får aftensmad?
Vi har i et stykke tid haft svært ved at få hende til at falde i søvn om aftenen og hun spiser on/off i op til 1½ time før hun falder i søvn. Tror du det bliver bedre når hun begynder at få grød til aften?
Mange hilsner fra en kommende grød-mor ;o)