Brev:
Bryst i munden hele natten
21. august 2011
Alder:
4 mdr.
Bryst i munden hele natten
Kære Helen.
Tak for dit svar, der som altid er hjælpsomt.
Jeg har et tillægsspørgsmål, som jeg er lidt pinligt berørt over, men hvis andre kan have glæde af at høre svaret også, så er det værd at blamere sig lidt, tænker jeg:-)
Jeg har nu holdt mig vågen et par nætter for at se, hvad der sker. Og her kommer det pinlige. Det er hele natten. H-E-L-E natten! at barnet ligger med mit bryst i munden, nøjagtig som var det en sut. I det øjeblik brystet forsvinder kaster hun sig rundt og søger, som var hun et lille dyr. Og hun finder ingen ro, før brystet igen er i munden. Ud på morgenen har hun så fået så meget at spise, at det irrirterer hende, at der kommer mælk, samtidig med hun ikke kan finde ro uden brystet. Og så skal hun jo så småt også på toilettet:-)
Hvordan er det kommet så vidt?
Jeg tror, at jeg bare har været så taknemmelig over at få noget søvn overhovedet, at jeg ubevidst har været lidt ligeglad med, hvordan det foregår. Men den går jo kun til en vis grænse.
Mit spørgsmål er nu, om det også i det her tilfælde er samme fremgangsmåde som i dit kapitel 'hvis dit barn har brug for brystet om natten'?
Altså, lade hende få brystet når hun søger, lirke det ud, lægge en klud, lade hende få brystet igen, osv.?
Tror du det er bedst at ligge eller sidde og amme?
Ja undskyld jeg er lidt lavpraktisk, men det er den slags detaljer som gør mig usikker.
Til sidst vil jeg bare dele den tanke med dig, at når man - som jeg - har prøvet at have et barn, som ikke anede hvad der var dag eller nat, og som holdt os vågne i hvert fald i 2 år, så kræver det virkelig noget mod at 'forstyrre' en baby, som om ikke andet ligger nok så artigt og sovende (omend suttende:-)) i sin seng om natten. Jeg er simpelthen rædselsslagen for at ødelægge noget.
Mange hilsener fra moren.