Brev:
Skilsmisse - 2 år
21. august 2011
Alder:
2 år
Skilsmisse - 2 år
Hej Helen
Så er min (ex) kæreste og jeg desværre blevet enige om at gå fra hinanden. Men det er nødvendigt - så sådan må det være.
Vores største sorg over bruddet er for begge parter, at vores lille søn ikke længere skal bo med begge sine forældre. Og at vi begge skal savne og undvære ham og tilsvarende gældende for vores søn.
Vi kommer til at bo tæt på hinanden og han fortsætter i samme institution.
Men hvad ved vi om børn og skilsmisse? Intet!
Vi har aftalt en deleordning, som vi begge kan acceptere:
Hos mor: man-fre
Hos far: fre-søn
Hos Mor søn-ons
Hos far: ons-fre
Hos Mor fre-søn
Hos Mor: man-fre
Hos Far fre - søn
Hos mor søn - ons
Hos far ons -- fre
Hos mor fre-søn
Hos Mor man - fre
Osv
Ved godt at det er meget individuelt, hvor vidt det er en god eller en dårlig ordning. Men hvad synes du umiddelbart set i relation til hans alder?
Vi har intentioner om, at i den periode hvor far ikke har sin søn fra fre-fre (altså en uge), der kan han komme forbi hos mig og spise eller gå en tur med vores søn el lign. Tror du det bliver for forvirrende for vores søn, eller en fordel for far/søn som vi håber?
De dage hvor vi bytter samvær på en hverdag har vi tænkt os, at den der har vores søn tager hans taske med i vuggestuen og så bliver "overdragelsen" når den anden forælder henter i vuggestuen om eftermiddagen. Er det fair over for vores søn? Eller skal vi begge være tilstede når vi bytter?
Glæder mig til at høre din mening omkring mine spørgsmål og vil også meget gerne høre din mening omkring ting vi ikke lige har tænkt på, men som er vigtige at være opmærksomme på.
På forhånd tak.