Brev:
Væskeindtag - 11 mdr.
22. august 2011
Alder:
11 mdr.
Væskeindtag - 11 mdr.
Hej Helen.
Jeg har et spørgsmål omkring min søns væskeindtag i løbet af dagen. Han er nu 11 måneder.
De sidste par måneder har han fået to flasker i døgnet - én før formiddagsluren på ca. 200-250 ml og én før natten på ca. 200-250 ml. Dette har fungeret rigtig godt, og han elsker sine flasker. Han er ammet indtil han var 9 mdr. Der valgte jeg at stoppe amningen og erstatte med flasker, og det er gået uden problemer.
Han har aldrig drukket meget vand af kop - det er som om han ikke føler tørst så meget, og han vil kun drikke når han er tørstig fx ifm. måltider. I løbet af en dag drikker han nok kun 2-3 kopper vand af ca. 1 dl. Ellers afviser han blankt, når jeg tilbyder ham. ...
...
Nu hvor han er blevet 11 mdr. tænker jeg at han skal begynde at undvære sin formiddags/morgen flaske, men jeg er så meget i tvivl om han så ikke kommer til at mangle væsken? Vi har prøvet et par dage at putte ham om formiddagen uden flasken, også for at se om han så naturligt begynder at drikke mere selv. Men jeg synes ikke han har så våde bleer, og det virker ikke som om han bliver mere tørstig af den grund. Skal vi fortsætte lidt endnu med de to flasker?
Han er for 14 dage siden startet i dagpleje, og jeg synes jo også det er svært ikke at kunne gå og tilbyde ham væske hele tiden :) Hvis han får sin flaske af hende, så ved jeg jo at han er sikret sin væske :)
Med venlig hilsen Mor