Brev:
Søvn i løbet af dagen - 11 mdr.
22. august 2011
Alder:
11 mdr.
Søvn i løbet af dagen - 11 mdr.
Hej Helen.
Jeg har lidt spørgsmål i forbindelse med min søn på 11 mdr. og hans lure i løbet af dagen. Han er for 14 dage siden startet i dagpleje.
Indtil da sov han typisk 2-3 timer om formiddagen og 1/2 til 1 time om eftermiddagen. I dagplejen skal han jo så til at følge de andre børns rytme, og det vil sige at han bliver puttet omkring kl. 9 og bliver så vækket igen ved kl. 10. Så spiser de frokost ved kl. 11 og så putter hun de andre børn ved kl 12. Her sover han så kun 1/2 -1 time og det synes jeg jo er for lidt! Normalt ville jeg først putte ham efter en vågen periode på 3-4 timer, for ellers er han bare ikke træt nok..
Tror du bare han skal vænnes til den nye rytme? Jeg har det lidt svært ved at han skal vækkes om formiddagen, hvor han bare sover så godt, men der sker vel ikke noget ved det?
Om aftenen kommer han i seng ved 19.30-20 tiden og sover til ca. 6-6.30. (Dette dog med mange afbrud hvor han vågner og græder, og skal lægges ned igen - tænker dog at det er meget normalt).
Med venlig hilsen
Mor