Brev:
Kost til dreng på 6 mdr.
22. august 2011
Alder:
6 mdr.
Kost til dreng på 6 mdr.
Hej igen Helen :)
Jeg siger tusind tak for dit gode råd mht. søvn, min dreng sover stort set igennem om natten, han er dog lidt urolig og vækker mig derfor selvom han ikke er vågen, men det er bedre end før. Han sover stadig ikke ret længe om dagen, men håber det kommer med tiden, hvis jeg bare har lidt tålmodighed? :)
Mit spørgsmål lyder:
Han har fået grød siden han var 4 mdr. og har ammet ham indtil nu her (6 mdr.) han er lige begyndt at få MME, fordi jeg ikke kunne mætte ham ordenligt med min egen mælk. Han får nu 3 grødmåltider om dagen (morgen, middag og aften og så får han MME til eftermiddag og til natten).
Men han er begyndt at blive vildt sur og vil absolut ikke have hverken havregrød/øllebrød til morgen eller grød til middag (jeg har prøvet at købe lasange på glas til ham, som han får til middag, hvilket han gerne vil have - så det er vel ok?)
Men hvorfor vil han ikke have sin morgenmad, og hvad skal jeg gøre - for han har før spist både havregrød og øllebrød, men nu har det bare ingen interesse? Jeg har prøvet alt mulig forskelligt og prøvet at give ham det flere dage i træk, puttet frugtmos på osv osv. - ja har sågar prøvet med sukker, men han afviser total fra starten af. Har prøvet at give ham det på forskellige tidspunkter på dagen, men det har heller ingen effekt.
Jeg har de sidste dage bare givet ham en banan fra hånden og så en flaske til morgen, fordi jeg ikke vil kæmpe med ham, når han afviser.
Der er ingen problemer til aften med hans kartoffel, gulerod og broccoli-mos - det spiser han gladeligt.
Håber du har endnu et godt råd - og tak for en god brevkasse og svar :) :)
Mvh. Cathrine
PS. : Hvornår er det egentlig ''okay'' at få sit barn passet i længere tid?
Min mor ser efter ham, når jeg handler og er ude at ride et par gange om ugen, og det går rigtig godt, jeg er fuldt ud tryg ved det og Jack elsker sin mormor og morfar.
Jeg føler mig ikke klar til at få ham passet i længere tid end et par timer eller hvor han overnatter, og personligt har jeg den holdning, at jeg synes han er for lille (desuden er han først begyndt at sove okay om natten), er det mig der er helt galt på den, eller er det en okay holdning at have??
En anden ting er, at han ser hans farmor og farfar, ca. hver 14 dags, hvorimod sin mormor og morfar ser han dagligt, hvornår kan man overlade ham til det andet hold bedsteforældre, for de skal jo selvfølgelig også have lov til at passe ham på egen hånd?