Brev:
Når mor putter.....
22. august 2011
Alder:
19 mdr.
Når mor putter.....
Hej Helen.
Efter lang tid med nul problemer og en rivende udvikling hos Line, har jeg altså brug for lidt gode råd og tanker fra dig.
Line er nu 19 mdr og skal være storesøster om ca 5 uger til en lillebror:)
Line er glad og tilfreds kan en masse ting og er rigtig god til at snakke - små sætninger og gentagelser af ALT hun hører, så det er herligt. forstår mange ting, hjælper gerne med alt muligt - elskerat være med Far i traktor (vi bor på landbrug) men vi mangler osse Far ofte om aftenen, vi prioritere at spise sammen så han kommer næsten altid hjem til spisning eller vi kører i marken med mad...
Line har altid været meget mor syg - men det er ok og hun skal ha hendes mor når der er behov. I dagplejen kører alt osse på skinner og hun elsker at være der, og savnet til dagplejemor i sommerferien kunne vi tydeligt se første dag efter ferien -Line løb hende om halsen og knugede sig fast, dejligt..
Nå men mit spørgsmål - problem går på putte til nat:
Vi er som sagt meget alene om aftenen omkring puttetid. vi starter med bad og derefterhygge læser meget i bøger synger meget og er 100 procent sammen, ved 20 tiden går vi op på værelset. ...
...
Line kom på eget værelse da hun var 16 mdr - det er gået uden problemer. hun puttes i sengen med bamse - har aldrig brugt sut. hun putter sig fint snakker en hel masse og vi kan godt lige reflektere lidt over dagens begivenheder. jeg prøver at gå fra hende men nej hun bliver frygtelig ked af det - jeg går måske et par gange kommer hurtigt tilbage for hun græder, når jeg kommer igen griner hun og lægger sig ned-så ender det med jeg bliver og efter 15 el 30 min sover hun trygt.. og sover så 10-11 timer i træk!!
Er det så en sjælden gang Mormor eller Far der putter, så lægger Line sig ned de går fra værelset og Line sover i løbet af 5-10 min - dejligt....
Jeg er nødt til at spørge driver hun gæk med sin mor? Eller har hun så meget brug for lige netop mig og den tryghed - Far kan sagtens putte hende og jeg er nede i stuen, så vinker hun bare godnat til mig og det er det - jeg forstår det ikke helt... Så jeg er i tvivl om hvor hård jeg lige skal være? Nu kommer der jo snart en lille ny - og jeg vil jo gerne gøre det så godt for begge mine børn..
SÅ SØDE KLOGE HELEN:-) Hvad er dine tanker om min lille pige???
Kærlig hilsen fra
Camilla