Brev:
Viden om verdens ondskab
22. august 2011
Alder:
5 år, 1 mdr.
Viden om verdens ondskab
Hej Helen!
Vi har altid undladt at vores børn skulle se Nyhederne i fjernsynet, ligesom vi voksne plejer at tale om sådanne "voksen-ting", når ungerne ikke er tilstede. Min ældste dreng er nu fem år og jeg tænker på, hvor længe vi skal lade ham blive i denne "børne-verden". Egentlig har jeg jo allermest lyst til, at han ikke skal høre om krig, sult, ødelæggelse osv., men på et eller andet tidspunkt er det jo nødvendigt og formentlig bedre at høre om hjemme hos far og mor...
Den anden dag, var der nogle at samle ind til Afrika. Vi gav nogle penge og Lukas spurgte selv om det var penge til Afrika. Jeg fortalte ham så, at der er nogen, der ikke har så mange penge som os, som derfor kunne få nogle af vores penge til at købe mad for. Men hvor meget skal vi pensle det ud? Og hvor stor skal han være?
Med venlig hilsen
Lukas' mor.