Brev:
Dejligst i mors og fars seng
24. august 2011
Alder:
3 år
Dejligst i mors og fars seng
Hej igen Helen
Og nu til et helt andet spørgsmål end renglighed.
Som nævnt tidligere er vores datter startet i børnehave for ca. 4 uger siden - og det går rigtigt godt - synes næsten hun bliver klogere og klogere for hver dag, nye ord kommer på, men der begynder også at vise sig endnu større selvstændighed, frustation osv.
Hun har gennem den sidste 1 1/2-2 mdr (efter hun er skiftet over til juniorseng) selv stået op næsten hver nat og gået ind til os - vores soveværelse ligger lige dør om dør med hendes værelse.
Vi synes det er hyggeligt og have hende liggende imellem os - og vi nyder det alle.... men men straks tænker man jo over om man er ved og skabe en dårlig vane.... :-)
Vores tanker går på at hun lige nu har et behov for at mærke os, føle vi er tæt på og passer på hende, men hvad er det der gør at hun vågner hver nat og kommer ind til os? - Hun gør det måske næsten i søvne for hun sover videre, så snart jeg løfter hende op i vores seng.
Her til aften stod hun pludselig nede i stuen efter hun var lagt i seng. Hun kommer med en masse "undskyldninger" - mor der er regndråber på vinduet, mor der er noget der larmer osv. Hun ville gerne puttes i vores seng. Min mand var ikke hjemme her til aften så ham savnede hun også.
Jeg har puttet hende i vores seng og har netop lige været oppe og bære hende ind i hendes egen seng.
Kan du fortælle lidt om der er en forklaring på det vi oplever ? Hvad skal vi gøre / ændre ??
Jeg kan jo sagtens se at det hurtigt kan blive et skråplan.
Hører gerne din holdning.
Hilsner L´s Mor