Brev:
For lidt søvn - 11 mdr.
25. august 2011
Alder:
11 mdr.
For lidt søvn - 11 mdr.
Kære Helen
Marie er nu blevet 11 mdr. og efter hun fik dræn i har hun fået det bedre.
Hendes søvnmønster er dog blevet forværet. Hun har aldrig været dygtig til sove, pga. væske i ørerne, men hun sover simpelthen for lidt.
Hun startede i vuggestue for 4 uger siden og hun elsker at være der.
Den lille dame står op tidligt op, den sidste måned er det rykket fra 05.30 til 04.30. Dette er det første problem. Jeg er ofte alene om morgenen og skal have 3 børn afsted og Marie er træt allerede ved 06.30 tiden og min 2 store pige står først op ved 7 tiden, inden vi forlader hytten kl 07.30. Det er meget svært at hjælpe de 2 "store" (2 og 4 år) når Marie vil side ved mig og bliver hun flyttet skriger - hun er jo træt!
I vuggestuen får hun lidt frugt og bliver puttet ved 08.30 tiden, hvor hun sover alt fra 20 min til én time. Hun får middagsmad ved 11 tiden og leger til kl 13-13.30 hvor efter hun sover ca. 1 time -1½.
Hun bliver hentet kl 15 og allerede ved 4 tiden er hun meget pylret, gnider øjne og vil kun løftes rundt. (hun kravler og går med støtte) Hun puttes ved 4 tiden og så vækker jeg hende igen kl 17. Aftensmad kl 17.30 som efterføges af ca 1½ time, hvor hun bare er træt og vil bæres rundt og ikke kan aktiveres, hverken af mor eller søstre. Hun puttes med en flaske ved 19 tiden sover til kl 1-2 hvor hun får vand. Og sover videre til kl 05 ca.
Jeg ved at børn har forskellige søvnbehov, men hun er træt hele tiden og klar til at gå i seng kl 4 om eftermiddagen! Det kan da ikke være "normalt"?
Hun spiser som en lille hest og vokser fint.
Håber du har nogle vise ord.
Venlig hilsen
Maries mor