Brev:
Søvn igen igen igen - 6 mdr.
26. august 2011
Alder:
6 mdr.
Søvn igen igen igen - 6 mdr.
Hej Helen,
Har også lige sendt dig et andet spørgsmål, men ville dele dem op for overskuelighedens skyld:
Jeg har før spurgt dig til råds ang søvn men desværre passer dine ellers så fine planer ikke helt på min søn el omvendt :-) (er klar over St de naturligvis kun er vejledende).
Min søn er 6 mdr og 3 dage. Han står op kl ca 6 og derefter sover han hver gang han har været vågen i to timer. Han får skemad når han kommer op og flaske når han skal puttes. På den måde får han flaske hver 3. Time ca. Han sover gerne en time ad gangen om formiddagen, dvs to gange og om eftermiddagen er det enten to lure af 40-60 min el en længere af 1 1/2-2 og her sover han så ikke den sidste som ellers falder ca 16.30. Han sover om aftenen præcis kl 19. Jeg vugger ham i søvn men det tager aldrig mere end ti min oftest kun fem, og det gælder alle lure...
Hvad tænker du om det? Ville jeg kunne samle lurene og gøre dem længere ved at trække ham? Tror det ville være ret hårdt for os begge for han en træt når jeg lægger ham.
For at han tager den lage lur om eftermiddagen kræver det at jeg lige hjælper ham videre ved at vugge når der er gået ca 40 min... Det har jeg oftest ikke held til om formiddagen...
Lige nu har jeg mulighed for at gå ham i søvn og stille ham i haven og det fungerer super, da jeg så ikke behøver nødvendigvis at gå alle lure men også kan hvile el lave lidt praktisk. Deter dog kun fordi vi er på ferie. Hjemme har jeg ikke denne mulighed men har dog altan barnevogn. Håber jeg alligevel kan lykkes m at få ham over den korte opvågning...
Med venlig hilsen
hans mor