Brev:
Min datters spisning - 5 mdr.
27. august 2011
Alder:
5 mdr.
Min datters spisning - 5 mdr.
Hej Helen
Skriver til dig for at få råd til min datters spisning. Hun er 5,5 måneder. da hun var ca 2 måneder begyndte hun at blive småtspisende. Hun spiste maks 80 ml pr måltid, så højst 500-600, om dagen. Med rådgivning fra læger og sundhedsplejerske skulle jeg bare acceptere at hun var en der ikke spiste så meget, og derfor give hende mad om natten, hvor hun nærmest sover når jeg giver hende flasken og sluger 100 ml rimelig hurtigt.
Da hun var ca 4,5 begyndte hun at blive meget interesseret i hvad vi spiste, så derfor begyndte vi at give hende grød. Det kunne hun godt lide og især kartoffel og gulerød mos. Hun får grød til middag og mos til aften. Og der går 3-4 timer imellem hvor jeg prøver at tilbyde hende mælk mellem de to måltider. Men det vil hun stort set ikke, og hvis hun tager noget er det maks 30 ml.
Den sidste uges tid er hun begyndt ikke at ville spise grød og mos, åbner ikke munden for skeen. Skal lokke hende til at åbne den, f.eks med vand.
Når hun så skal have en aften flaske inden hun skal sove, er det nærmest også en kamp at få hende til at tage den, hun skubber sutteflasken væk og leger med den. Men hvis jeg så får hende til at tage sutteflasken efter en kamp, drikker hun mellem 50-70, så sulten må hun være.
Alt i alt får hun stort set meget lidt mad på en dag, og slet ikke særlig meget mælk, hun nægter nærmest flasken.
Det er meget frusterende og ved snart ikke hvordan jeg skal få mad i hende. Er begyndt ikke at give hende mad om natten, men ligevidt er det.
Men tænker også at hun heller ikke får nok mælk, efter at jeg er stoppet med flaske om natten.
Håber du kan hjælpe.