Brev:
Kost og manglende appetit til aftensmad
28. august 2011
Alder:
18 mdr.
Kost og manglende appetit til aftensmad
Hej Helen
Min søn på knap 18 måneder trives rigtig godt. Han har hidtil spist fint og varieret, men det har knebet lidt de seneste par måneder.
Hans dag ser ca. sådan ud:
0630: står op
0700: morgenmad: havregrød m 1/2 moset banan, mælk i kop
1100: frokost: varm mad i vuggestue / rugbrød hjemme. Meget svingende appetit i vuggestuen, men han har også kun gået der i 1 måned. Så det kommer nok.
1200 - 1415: middagslur
1430: frugt og bolle eller lignende. OK appetit.
1600: snack eller rugbrød, mælk. Afhænger af hvor sulten han er når vi kommer hjem fra vuggestuen.
1800: aftensmad. Børnevenligt - men appetiten svinger. Nogle gange spiser kan kun majs eller pastaskruer - andre gange det hele. Jeg tilbyder ikke andet mad.
2000: godnatmad. Øllebrød m 1/2 moset banan eller havregryn m mælk. Appetiten afhænger af om han har spist noget til aftensmaden.
Derefter godnat - sover ca. 2030.
Hvad synes du om dagsplanen? Ville gerne at han spiste mere aftensmad og mere grønt, da en stor del af han madindtag kommer fra havregrød, øllebrød og ikke så meget grønt. Skal man fx tilbyde rugbrød til aftensmad, hvis han ikke vil spise vores? Og hvor længe skal vi blive ved med at tilbyde godnatmaden?
Kærlig hilsen
V's mor