Svar: Dannelse af råmælk ved amning under ny graviditet
25. juli 2004
Alder:
0 mdr.
Kære Tove
Jeg kan desværre ikke svare dig på om der direkte vil blive dannet Colostrum. I hvert fald vil mælken ændre sammensætning.
Kvinder som bliver gravide med kort interval imellem to børn står jo ofte i den situation at de ammer den ældste imens nummer to vokser i maven. Det kan godt lade sig gøre, men det er mit indtryk at den ældste ofte vil vælge brystet fra, simpelthen fordi mælken ændrer sammensætning og dermed smager anderledes.
For nogle kvinder lykkes det dog at amme begge børn, selv om der er 12 mdr. imellem, mere eller mindre.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske