Brev:
Vil ikke spise med mor og da slet ikke med ske og gaffel
20. september 2011
Alder:
12 mdr.
Vil ikke spise med mor og da slet ikke med ske og gaffel
Hej Helen.
Jeg er en enlig mor på 23 år og jeg har en skøn søn på 12 måneder.
Jeg har i den sidste månede oplevet at min dreng ikke vil spise, når hans mor er i nærheden.
Han er startet i vuggestue i midten af maj og alt fungerer fint her. Han spiser og han spiser meget når han er i institution.
Jeg plejer at have fri, således at han "kun" er i institution fra 7.30-14.15 og så sover han sin sidste lille eftermiddags lur hjemme eller i sin barnevogn. (han sover også en gang i vuggestuen til formiddag).
Han er en meget glad dreng, og han elsker at spise og spiser meget varieret og elsker elsker ELSKER tomater:)
Problemet er at så snart jeg er til stede, så vil han ikke spise, og da slet ikke med ske eller gaffel, jeg er heldig hvis jeg kan ligge en lille bid mad foran ham, som jeg muligvis er heldig nok til at han vil spise, men han vile slet ikke spise med mig.
Han spiser rigtig fint i vuggestue, med sin far og rigtig godt med sin mormor.
Jeg aner ikke mine levende råd for hvad søren jeg skal stille op. Jeg har forsøgt at gøre det spændende på alle tænkelige måder, såsom at servere forskelligt og meget børnevenligt (han vil dog slet ikke spise noget med hakket kød - kun i vuggestue - men er ikke glad for det).
Jeg har forsøgt ikke at give ham opmærksomhed og bare lidt "ignorere" at han ikke vil spise og bare spise selv og snakke med ham om hvor godt maden spiser, for jeg kan ikke tvinge maden i ham og vil det hellere ikke.
Hvad skal jeg dog stille op?
HJÆLP:)
Med venlig hilsen
Michelle - den fortvivlede mor