Brev:
De fleste børn vil i 8-9 måneders alderen trives med 3 flasker i døgnet
23. september 2011
Alder:
8 mdr.
Hej Helen.
Tusind tak for dit sidste svar vedr. det at sove på maven.
Jeg har dog lige et spørgsmål omkring mad og flasker:
Han er lige blevet 8 måneder. Han får faktisk stadig 5 flasker i døgnet.
Han får om morgenen havregrød/øllebrød vand af kop.
Formiddag - frugt og evt. halv bolle.
Flaske inden formiddagslur ca. 80-100.
Frokost - rugbrødshaps ca. ½ stykke rugbrød, derudover ca. ½ portion øllebrød, vand af kop.
Flaske inden middagslur ca. 80.
Eftermiddag - evt. frugt, yoghurt, halv bolle med ost. Det er lidt forskelligt, hvad han får her alt efter tidspunkt og hvor sulten han er.
Aftensmad - Grøntsagsmos med forskelligt kød. Derudover har han de sidste uger efterfølgende fået små stykker kartoffel, grøntsager osv. som han skal tygge.
Flasker inden seng ca. 120-150.
Sen aften eller midt nat - flaske ca. 100.
Tidlig morgen ca. kl. 5 - flaske. Mængden varierer meget fra 60-120.
Mængden af mælk i flasker varierer, så det er bare cirka tal. Men som sagt får han stadig 5 flasker. Er det ikke på tide at fjerne en eller to af flaskerne nu? Og i givet fald hvilke ?
Det er jo ikke fordi, han drikker så meget mælk ad gangen, men virker alligevel til gerne at ville have de gange i døgnet. Jeg kan umuligt få mere i ham ad gangen. Han vil bare ikke have mere og skubber flasken væk.
Skal jeg bare bibeholde antal af flasker noget tid endnu eller skal jeg begynde at droppe nogle af dem ?
Venlig hilsen
Jette