Brev:
Dagsplan for præmatur tvillinger - kost, mælk og søvn
24. september 2011
Alder:
7 mdr.
Dagsplan for præmatur tvillinger - kost, mælk og søvn
Kære Helen
Så er jeg tilbage igen.
Her går det faktisk rigtig fint, pigerne trives, vokser og udvikler sig med lynets hast.
De er nu 7 mdr udfra fødselsdatoen, men termin var 1 maj, så der er de knap 5 mdr.
Deres dag er således:
Vågner ml. 6-7 bliver herefter skiftet og får boghvedegrød samt vand af kop.
ca 7.30/8.30 - Flaske (de spiser ml 150-200ml)
ca. 8/9 - Ud til lur - de sover 1 1/2-2 timer
ca 11.00 Ris eller majsgrød samt vand af kop
ca 12.00 Flaske (de spiser ml. 150-200ml)
ca 12.30 Ud til lur - de sover 1 1/2-2 timer
ca 15.00 Flaske (de spiser ml 150-200ml)
ca 16.00 Powernap - ca 30min
ca 18.00 Aftensmad, mos af kartofler/gulerod og anden grøntsag
ca. 18.45 Flaske (de spiser ca 200ml)
ca 19.30 Godnat
Som du kan se sover de nu fint igennem, hvilket jo er rigtig dejligt.
Jeg har et par spørgsmål til deres dagsplan:
1) Er måltiderne fordelt ordentligt henover dagen?
2) Får de nok mælk? Jeg putter ikke mælkepulver i den hjemmelavede grød og mos
3) Hvornår må jeg begynde at give dem øllebrød, havregrød og andre gultenholdige grødtyper?
4) Hvornår må jeg begynde at putte kød/fisk i deres aftensmos?
5) Hvornår kan jeg skæres powernappen væk? Lige nu prøver jeg engang imellem, men så er de klar til at gå i seng allerede 18.30 og det synes jeg er meget tidligt.
Pigerne vejede ved fødslen 1298g/41cm og 1480g/42cm. De tabte sig til 1080g og 1203g.
Da de blev 6 mdr. vejede de 7650g/67cm og 7350g/69cm.
Hvordan er det ift. deres rigtige alder, er de stadig 10 uger bagud eller er det fint?
Mange hilsner
Twinmom