Brev:
Væske - 7 mdr.
27. september 2011
Alder:
7 mdr.
Væske - 7 mdr.
Hej Helen.
Min søn spiser stadig ikke store mængder mad, men får da:
ca 1/2 dl havregrød
ca 1 dl fuldkornsgrød
ca 2 gange 1/2 dl grøntsagsmos (oftest gulerod da det er det eneste han pt vil spise)
1/2 dl rismelsgrød
1 1/4 dl frugtmos
1/2 revet æble og 1/2 banan
Han drikker vand til hvert måltid (5 stk) men det er vel kun ca 4-5 mundfulde.
Han får ca 4 flasker ialt ca 700 ml i døgnet. (men springer enkelte gange en over så det bliver 600).
Jeg er lidt bekymret for om han får væske nok. Jeg tilbyder vand i tudkop efter el mellem måltiderne når jeg husker det, men her tager han aldrig noget nævneværdigt.
Han har våde bleer, men ikke som han kunne have tidligere da han blev ammet fuldt og han kunne "tisse igennem". Han virker til at trives men er ved at skifte soverytme og er derfor lidt pylret... (tror jeg). Af og til er fontanellen lidt indsunket, men det har den altid kunnet være fra tid til anden uden at det har haft betydning. Det er kun ganske lidt.
(Jeg har allerede din bog om børn og mad).
Med venlig hilsen