Brev:
Godnatritual og tandbørstning
4. oktober 2011
Alder:
12 mdr.
Godnatritual og tandbørstning
Kære Helen.
Vi spiller musik, når vi forlader stuen. Derefter pusles vores lille pige: Håret redes, de to tænder børstes (hun får tillige selv lov til at lege med tandbørsten), hun vaskes, får creme på kinder, får natdragt på, og bæres derefter ind i seng. Her synger vi en melodi - den samme melodi hver aften. Hun ammes.... og så falder hun i søvn.
Selvom vi rykker putte-tidspunktet frem, er hun efter at være begyndt i institution ret konsekvent faldet i søvn enten ved brystet eller så snart jeg fjerner brystet.
Vi ville gerne, at hun kunne nå at få børstet sine tænder inden hun falder i søvn.
Før hun begyndte i institution blev hun typisk puttet 19.30. Nu puttes hun 18.45.
Vi ville helst vente med at putte hende til omkring det tidspunkt, for ellers kan hun næsten ikke nå at spise aftensmad og efterfølgende have afføring.
Gode råd?