Brev:
Natputning
6. oktober 2011
Alder:
6 mdr.
Natputning
Hej Helen
Skriver ang. sovevaner..
Vores Mikkel stortrives med at sove igennem - vågner ca. 1 nat om ugen for at få flaske, som regel hvis han ikke nåede at få nok MME i løbet af dagen.
Vores aftner går således: Når Mikkel udviser træthed, ca. ved 20 tiden, tager jeg med i køkkenet og laver en flaske, mens jeg stille og roligt fortæller at nu skal han op og putte. Vi ligger os i vores seng og han får flaske, jeg nusser lidt på hans kind og siger Shhh, ellers intet. Som regel falder han i søvn til flasken og så putter jeg ham i hans egen seng (som er på vores soveværelse). Andre gange er han ikke faldet i søvn og jeg putter ham stadig over i egen seng efter han er færdig med flaske, så får han hans sut og jeg nusser kind mens jeg synger en natsang. Sådan vi gjort det siden han var 3 måneder og begyndte at sove i egen seng - sov hos os ellers.
Jeg kunne bare godt tænke mig at få nogle foreslag til hvordan en aften putning ellers kunne forløbe. Jeg tænker bl.a. at når han ikke skal have flask mere, er det måske et sted dumt af os at han har vænnet sig til at falde i søvn til flasken. Hvornår "kan" begynde at læse nat historie.. osv. Håber du kan komme med nogle foreslag til en anden putte ritual.
Tak :o)
Hilsen Mikkels mor