Brev:
Søvn - alt er forsøgt ...
6. oktober 2011
Alder:
7 mdr.
Søvn - alt er forsøgt ...
Hej igen Helen,
Tak for dit sidste svar. Er her allerede igen selvom det egentligt går fint:
Min søn var begyndt at tage lidt længere lure ( op til 1 1/2 time) efter han blev et halvt år, men nu hvor han er 7 1/2 måned kan det ikke rigtigt lade sig gøre længere. Han følger ret meget din dagsplan for syv måneders børn. Dvs vågner kl 6.30, morgenmad 7.15, mlmåltid 9, lur 9.30, frokost 11.30, flaske 13.15, lur 13.30, mlmåltid 15.30, aftensmad 17.30, flaske og puttes 18.45, sover 19.00 og får flaske kl 23 og 4.30 ca. Den ene af de to dagslure er typisk på 40 min, det er ofte den om formiddagen, den anden på 1 1/2 time hvis jeg er heldig og arbejder for det, dvs er lige ved siden af og vugger ham i søvn igen når han vågner.
ALT er forsøgt, inde, ude, i vogn, i seng, det gør ingen forskel! Dvs at han oftest vågner 14.30 el 15 og jeg dynes der er leget lang tid til han skal sove om aftenen hvor han så til gengæld er noget pylret og falder i søvn nærmest mens jeg giver ham flasken... Men omvendt bliver han meget ked af det hvis jeg forsøger at give ham powernap i vogn el seng omkring 16.30-17 tiden.
Hvad tænker du? Får han nok søvn?