Brev:
Sove på eget værelse - 7 mdr.
6. oktober 2011
Alder:
7 mdr.
Sove på eget værelse - 7 mdr.
Hej Helen,
Min søn har aldrig været ked af at sove i egen seng. Jeg kan ikke mærke at det gør en forskel for ham om han ligger i vores dobbeltseng el i sin egen ved siden af vores.
Det er egentligt underligt da jeg er meget sammen med ham og kun har været fra ham et par timer siden han blev født, dog er han jo med faderen alene i lejligheden mens jeg også er hjemme, så man kunne jo tro at jeg havde gjort ham meget mor-glad, men han virker ikke på den måde morsyg el tryghedssøgende. Når han nogle nætter ligger i vores seng er det mest fordi det er nemmest for mig, men til gengæld sover jeg ikke nær så godt m ham i sengen.
Ingen af os har travlt med at han skal sove på eget værelse men det kunne være rart at gøre på et tidspunkt hvor det er mindst muligt 'traumatisk' for ham. Hvornår er det kan man sige noget om det?
Det skal lige tilføjes at vi nynner ham i søvn, det tager ca fem min før han sover. Han vågner selv til flaske kl 23 ca, men enkelte gange først kl 00 el 01! Om morgenen er det som regel allerede kl 4.30/5 at han får flaske. Ellers sover han, men møver da rundt mm men ikke noget videre. Ofte vågner han kl tre ca og ligger og snakker og griner og skal lige ' forklares' at det stadig er nat og lulles i søvn igen ( og der er ofte her jeg har taget ham over til mig simpelthen fordi jeg får ondt i ryggen af at stå bøjet i for lang tid over tremmesengen).
Han bruger i øvrigt ikke sut, sutteklud el tommelfinger.
Med venlig hilsen