Brev:
Nægter skemad - 7 mdr.
6. oktober 2011
Alder:
7 mdr.
Nægter skemad - 7 mdr.
Hej Helen,
Tak for tidligere gode og brugbare svar og hjælp til udarbejdelsen af en dags/madplan til Storm...
Han er blevet syv måneder nu og har indtil nu været glad for skemad - både købe og hjemmelavet. Men nu er vi stødt på det problem at han simpelthen nægter at spise. Hver gang vi sætter os til rette og begynder på mos eller grød, begynder han at græde, skrige og spænde i hele kroppen og stritte imod. Vi har flyttet ham fra skråstolen op på skødet når han spiser, så han får en god nærkontakt, hvis det var det der var problemet.
Hans madplan for en dag ser sådan her ud:
Morgen 6.30-7.00 : Øllebrød eller havregrød og vand
Formiddag 9.00-9.30: Frugtmos og flaske
Frokost 12.00-12.30 : Grøntsagsmos med kød og vand
Eftermiddag: 15.00-15.30: Frugtmos og flaske
Aftensmad 18.00-19.00 : Grøntsagsmos med kød og vand
Nat : Flaske
Vi er begyndt at give lidt op når han græder så meget under måltiderne, da vi jo heller ikke vil have at han skal få dårlige oplevelser med det. Men vi er jo heller ikke interesserede i at han går hen til fuld flaske igen (han har dog ingen problemer med flaske, kun med det faste mad).
I starten elskede han alle måltider og slurprede maden i sig, uanset hvilken slags morgenmad eller frokost/aftensmad-mos han fik, men nu reagerer han som sagt meget hysterisk.
Han er lige begyndt i vuggestue. Kan dette have en indflydelse? Han har ikke fået frokost i vuggestuen endnu, så jeg ved endnu ikke hvordan han reagerer der når han spiser...
Han er en glad og sund dreng der vokser og tager på som han skal...
Jeg glæder mig til at læse dit svar, da det er ved at være en del frustrende for os herhjemme at måltiderne skal være sådan en kamp, og at han bliver så ked af det hver gang...
Mange hilsner - Louise