Brev:
For mange måltider? - 7 mdr.
6. oktober 2011
Alder:
7 mdr.
For mange måltider? - 7 mdr.
Hej Helen.
Min søn er nu 7 mrd og får 4 måltider mad i løbet af en dag. Dagen ser ca sådan ud:
7.00: Bryst
9.00: Havregrød m. frugtmos
11.30: Karoffel/grøntagsmos
14.00: Øllebrød med frugtmos
16.00: Bryst
17.30: Kartoffel/grøntsagsmos og frugtmos til desset
19.30: Bryst og puttes
23.00: Bryst
Så er mit spørgsmål om det er for mange måltider mad når han ikk er ældre, nogle gange spiser han meget andre gange lidt, og er det for lidt bryst han får? Nogle gange vil han ikke rigtig have brystet om morgenen.
Jeg laver alt hans mad på mme, men han vil ikke have det i kop ved siden af, hverken kold eller varm. Har før ville vænne ham til at tage flaske i stedet for amning, men dette lykkedes ikke. Han får vand til alle måltider og jeg tilbyder ham også vand hvis han afviser mit bryst. Kan jeg give ham for meget vand? Altså så han måske skulle få mindre lyst til brystet eller maden?
Venlig hilsen
Heidi