Svar: Baby med svedige fødder?
6. oktober 2011
Alder:
5 mdr.
Hej med dig
Børn kan godt nogle gange have kolde og fugtige fødder og ofte synes jeg det hænger sammen med, at de har brug for at få lidt ekstra strømper eller et par sutsko på. Altså at deres fødder har brug for lidt ekstra varme ...
Mit forslag er derfor at du prøver at give din dreng et par strømper på indeunder sparkedragtens fødder. Det kan være et par frottesokker, som ikke har elastik der strammer omkring hans ankler eller lægmuskler.
Du kan også med fordel prøve med et par små helt bløde sutsko uden på hans sparkedragts fødder. Det kan være et par strikkede sutsko evt. i uldgarn, hvis du kender nogen der kan strikke eller hækle sådan nogle (hvis du altså ikke selv kan ...:)) ... eller du kan købe små stofsutsko i fløjl, velour eller fleece, som kan give hans fødder lidt ekstra varme :)
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske