Svar: Pastaopskrift børn og mad
9. oktober 2011
Alder:
7 mdr.
Hej med dig
Pastaretten er beskrevet i en mængde der passer til en enkelt voksenportion eller en mængde der kan deles og gives til barnet over 2 dage.
Du må meget gerne tilsætte mere skinke, hvis du gerne vil have mere af dette, det er ikke noget problem, det gør du bare som det passer jer :)
Du kan bruge tør pasta (ukogt pasta) som skruer, møllehjul eller lignende - til de mindste børn der første lige skal igang med at lære at spise pasta, kan det dog være en god idé at bruge meget små pastastykker, udskåret pasta eller evt. suppepasta, så barnet kan tygge det. Hvor større børn vil have glæde af forskelligt formet pasta, som de selv kan holde i hånden og gumle sig igennem.
Du kan naturligvis også bruge frisk pasta, som stadig skal koges, dog ikke så længe som tør pasta :)
Håber dette giver lidt klarhed og rigtig god appetit :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske