Brev:
Ernæring - 7 mdr.
17. oktober 2011
Alder:
7 mdr.
Ernæring - 7 mdr.
Hej igen Helen!
Min søn vil stadig ikke spise ret meget grød/kartoffel/gulerodsmos etc, og nu er mit problem, at han er begyndt at vælge amningen fra, og jeg kan ikke få ham til at drikke ret meget mm erstatning af kop!!! Han får altså ikke ret meget at spise!!!
Jeg er meget nervøs for, at han ikke får det mælk han skal i løbet af dagen - for ikke at sige væske generelt!
Han er stadig aktiv og glad, men han vil faktisk kun spise hos mig om aftenen og om natten(!)... Han går i flitsbue hvis jeg sætter mig for at amme ham - den eneste måde han gider bare tage lidt, er når jeg ammer ham v puslepladsen (hvor han så ligger på ryggen) og det er jo IKKE meningen!! Ind imellem vil han gerne - hvis han er træt nok, men det er kun max 1 min. alligevel.
Om natten vågner han nok 4-6 gange og jeg forsøger at undgå at amme ham, men han får nok ca 2-3 gange i snit om natten....
Jeg var ved lægen i sidste uge, og han havde tabt 300 g de sidste 3 uger. Hun vil se ham igen om en måned. Nu giver jeg ham så ekstra fedtstof (1tsk olie som han elsker) til hans frugtmos (mellemmåltider). Mellemmåltiderne svinger også meget.
Jeg er i gang med at give ham brentan, da han havde lidt svamp på tungen. Jeg troede det kunne være det måske, men det er væk nu, og han er stadig ikke ret interesseret i mad!
Jeg tror han spiser hvad der svarer til max 2½ dl grød hver dag og så spiser han et glas mos om dagen ca. Han er 76 cm lang og vejer kun 8,6kg.
På grund af de 'trælse' amninger om natten får han nok sin mælkemængde, men det er bare for hårdt, og det er med til, at han ikke er sulten om formiddagen! Han gider ikke flasken - bider bare i den, og han er stadig slem til at få mælken galt i halsen, når jeg giver ham på kop!
Han er nu 7½ md, og det er virkelig svært at overskue, at han snart skal spise rugbrødsmader, når han ikke engang gider en most kartoffel;O)
Håber du kan hjælpe!!!!
Med venlig hilsen
T