Brev:
Rugbrød til froskost og hvornår undvære natamning helt?
18. oktober 2011
Alder:
8 mdr.
Rugbrød til froskost og hvornår undvære natamning helt?
Hej Helen.
Tak for dine svar sidst! De har hjulpet en del synes jeg, eftersom jeg har fulgt dine råd, så godt jeg kunne.
William er nu 8.5 måned.
William sover meget bedre om natten nu. Han får bryst inde på vores værelse mellem kl 19 og 19.30 hvorefter han så bliver lagt i sin seng, som nu står på eget værelse. Jeg lægger ham inden han sover helt - han virker næsten som om han sover, men siger lige en lyd eller to og kigger på mig, hvorefter han så ruller om på siden og sover. Det er jo skønt!
Han sover så til kl 24 eller 1 ca hvorefter han bliver ammet rigtig godt og kan så for det meste undvære bryst indtil kl 5 - 6 stykker. Han kan godt vågne lidt nogen gange imellem amningerne, men så kan både far og jeg få ham til at falde til ro uden bryst rimelig hurtigt - endda mens han ligger i sengen :)
Jeg fulgte dine råd i forhold til at putte ham til lur uden bryst og gå tur med ham om eftermiddagen. Det virkede rimeligt, dog er William ik sulten eller vågen nok til at kunne få et lille måltid om formiddagen, da han er meget træt ca. 1½ time efter han er vågnet og så han kommer ud og sover der. Jeg kan godt lægge ham i barnevognen uden at blive ammet og han græder så maks 5 min hvorefter han så sover, men hvis jeg tager ham med ind i seng og giver ham bryst falder han til ro og bliver afslappet (han får det virklige kun 2 min eller lign så det er vel ik en reel amning?) og så bliver han puttet i sin barnevogn mens han glipper med øjnene. Han sover så som regel inden jeg når at putte dynen om ham osv og køre ham ud på altanen. Jeg kan bar ik li han græder sådan lige inden han falder i søvn :(
- om eftermiddagen er der samme puttemønster, dog er det en reel amning lige inden han skal sove. Begge lure er på ca. 1 time og 45 min. og han springer så sin powernap sen eftermiddag over nu. - Jeg droppede efter ca 14 dage at gå tur med ham om eftermiddagen, da han så kun sov ca. 30 - 40 min når vi var ude at gå og var så overtræt og pylret senere på dagen.
Han får mad i hånden og mos med mere bid i. Jeg er den sidste uge begyndt at gi ham små rugbrødshapsere også til frokost nu.
Mine spørgsmål lyder nu:
Han spiser ca. 1 kvart stykke rugbrød med smør og leverpostej, hvorefter jeg gir ham mos for resten. Hvor mange kvarte skal han ca op på for at kunne undvære mos til frokost?
Hvornår kan jeg begynde at prøve at få ham til slet ik at få bryst om natten? - så han altså sover fra kl 19.30/20 til kl 5 - 6 uden bryst.
Jeg ville egentlig til at gøre det nu her, men det der holder mig tilbage er, at han først inden for de sidste par uger er kommet på eget værelse og er begyndt at sove så godt som han gør nu. Vil nødig ha der sker for meget på en gang for ham og han så måske reagerer modsat eller lign. Og så virker han virkelig også sulten der omkring midnat da han spiser meget meget længe der.
Og hvad tænker du om putningen i dagtimerne? er det helt dumt at lade ham falde til ro ved brystet for så at lægge ham inden han sover helt?
Med venlig hilsen
Williams mor