Brev:
Hjælp til at blive vendt og finde sutten om natten
18. oktober 2011
Alder:
11 mdr.
Hjælp til at blive vendt og finde sutten om natten
Hej Helen,
Så fylder vores søn snart 11 måneder, han er en glad og tilfreds dreng, men har desværre fortsat behov for vores hjælp mange gange i løbet af natten.
Jeg er efterhånden ved at være godt brugt, da han "kalder" mange gange i løbet af natten - ca. hver anden time. Han skriger ikke, men klynker og smågræder. Når jeg kommer ind til ham (han har sovet på sit eget værelse siden han var 6 mdr.) ligger han som oftest på maven eller på alle fire, og kan ikke få sig vendt eller finde sutten.
Jeg har læst din bog om søvn og forsøgt metoderne med sutten, men han kan fortsat ikke selv tage den om natten.
Jeg har også forsøgt at lade ham græde et par minutter, for at han selv skal prøve at skifte stilling. Men han begynder at skrige, og det har jeg slet ikke rygrad til om natten.
Han kommer i seng kl. 19.00 hver aften, hvor han bruger ca. 30 min. på at falde til ro. Han står op omkring kl. 07.00. I løbet af dagen sover han om formiddagen ca. 1 1/2 time og om eftermiddagen ca. 1 - 1 1/2 time.
Han begynder i dagpleje om en uge, og jeg frygtet, at det derefter kan blive endnu værre.
Motorisk kravler han og rejser sig op ved sofa, borde osv. Han udforsker hele tiden nye veje og metoder. Dette kan selvfølgelig give urolighed om natten, men det har efterhånden stået på meget længe.
Hvad kan jeg/vi gøre for at han sover mere roligt om natten og ikke så ofte har brug for hjælp?
Med venlig hilsen
Moren