Brev:
Seng ind på sit eget værelse?
18. oktober 2011
Alder:
10 mdr.
Seng ind på sit eget værelse?
Hej Helen
Vores søn er nu 10,5 mdr. gammel og han er endeligt (!) nede på 2 amninger i døgnet. Det har været lidt en kamp for os at nå dertil, og dit svar i den forbindelse hjalp os meget.
Nu er vi så dér, hvor vi tænker: Hvornår skal vi flytte hans seng ind på hans eget værelse? Vi har indtil nu beholdt ham hos os for at gøre nætter overskuelige for os alle.
Han ammer nu kl. ca. 20 og kl. ca. 02. Så der er stadig en natamning og det vil selvfølgeligt været lettest at beholde ham hos os lidt endnu. Men han bliver jo også mere og mere bevidst, og fra starten af forestillede vi os faktisk at vi skulle flytte ham "så tidligt som muligt" for at undgå senere konflikter/udfordringer med at han vil sove hos os.
Jeg skal starte på arbejde om en uge (og min mand har nu orlov). Jeg kommer ikke uden om at skulle stille et vækkeur for at komme op om morgenen, og vores søn sover som regel længe, dvs. til 7.30. Jeg er derfor bange for, at han vil blive vækket af vækkeuret, hvilket næsten også er synd.....
Så der er for og imod, synes jeg.
Hvad er dit syn på sagen - har du nogle gode input til os?
På forhånd 1000 tak.
Med venlig hilsen
Gitte