Brev:
Opdateret dagsplan
18. oktober 2011
Alder:
10 mdr.
Opdateret dagsplan
Hej Helen
Tak for dit sidste svar inkl. dagsplanen. Det er nu ved at være et par måneder siden, og min søn er nu 10,5 mdr. og jeg vil derfor høre dig, om/hvornår planen skal revideres?
Hans dagsplan ser lige nu således ud:
ca. kl. 8: Vågner
ca. kl 8.30: Morgenmad (A38 eller havregrød)
ca. kl. 10.30: Ml. måltid, fx. frugtmos
ca. kl. 11-12: Formiddagslur
ca. kl. 12.30: Frokost (hapsere i hånden, på gaffel og mos på ske)
ca kl. 15: Ml. måltid, fx. bolle med ost, frugt i hånden
ca. kl. 16-17: Eftermiddagslur
ca. kl. 17: Før aftensmad, grøntsagsmos
ca. kl. 18.30: Aftensmad, vores
ca. kl. 20: Ammes og sover til ca. kl. 02.
ca. kl. 02: Ammes
Faktisk går det meget godt.
Dét jeg tænker mest på lige nu er: Hvornår skærer de små normalt den næste lur væk, og hvilken er det så?
Jeg skal starte på arbejde om en uge (og så går far hjemme med sønnike). Og i den forbindelse ville vi egentligt gerne have ham lidt før op.
Vi har dog endnu ikke prøvet, hvad der sker, hvis vi tager ham før op - om han så går tidligere i seng. Vi er ikke ligefrem A-mennesker, så vi har nydt, at han sover så længe :-)
Men derudover: Ser du nogle ændringer, vi skal indtænke nu, hvor han bliver lidt større?
Og hvad med mos (frugt og grøntsager): Hvor længe skal han have det? Lige nu har han kun to tænder i undermunden - er det antallet af tænder, der afgører det?
På forhånd 1000 tak.
Med venlig hilsen
Gitte