Brev:
Gråd om natten - 13 mdr.
19. oktober 2011
Alder:
13 mdr.
Gråd om natten - 13 mdr.
Kære Helen
Jeg er nødt til at bede om et par vise ord igen. Overordnet går det egentlig godt. Gustav er glad for at være i vuggestue, går omkring og udforsker verden, men er også en meget bestemt herre, hvilket opleves både i vuggestuen og herhjemme :-).
Der er dog alligevel en knast. Mange nætter sover Gustav fint, men siden han startede i vuggestue for 2 måneder siden, oplever vi indimellem nætter, hvor han vågner og græder i op til 2 timer i træk. Vi kan slet ikke trøste ham. Først prøver vi at berolige ham i hans egen seng, hvis det ikke virker kommer han over til os. Oftest falder han så i søvn igen. Men andre gange fortsætter gråden - helt uforklarligt. I nat græd han fra 21.45-23.45 og igen fra 2.30-3.30 (faldt i søvn til natten 19.15 - havde sovet lur ca. 2 timer i vuggestuen). Han har lige været syg, men er egentlig rask igen - fik dog alligevel panodil ca. 22.30 for at udelukke smerter. Han var helt sikkert heller ikke tørstig eller sulten og havde dejlig tør ble. ...
...
Hvad kan det skyldes? Er det stadig seperationsangst? Er han bange for at overgive sig til søvnen, selvom vi er hos ham? Det virker næsten sådan.
Jeg tænker selv på, om det mon hænger sammen med at han falder i søvn i vores seng med egen pude, dyne og nusseklud, og når han sover bliver han lagt over i sin egen seng. Mange nætter har han sovet uden brok til tidligt næste morgen hvor han så er kommet over til os og sove lidt videre. Det var egentlig planen, at han skulle lære at falde i søvn i sin egen seng, men efter jeg er startet på arbejde, synes jeg, et der er så lidt vågentid med ham, at det faktisk er hyggeligt at ligge sammen med ham i dobbeltsengen og stryge ham lidt på kroppen eller bare ligge ved siden af ham til han sover.
Men måske forvirrer det ham alligevel at han vågner i sin egen seng, selvom det har fungeret tidligere?
Generelt spiser og drikker han sufficient. Han bruger ikke sut, får ikke flaske og ammes heller ikke længere.
Mange Hilsner
Gustavs Mor