Brev:
Mælk - 7 mdr.
20. oktober 2011
Alder:
7 mdr.
Mælk - 7 mdr.
Hej Helen.
Tusind tak for de tidligere besvarede spørgsmål, de har været yderst anvendelige :)
Nu bliver min dreng snart 8 måneder og nye spørgsmål popper op i hovedet på mig:
Jeg vil så gerne sikre mig at han får den mælk han har behov for, lige nu bliver han ammet 4 gange i døgnet, nogle af gangene vil han ikke have så meget, mens aften og nat der tager han godt fra, er det ok med det?
Så vil jeg høre hvornår jeg næste gang skal trappe en amning ned? Og hvad for en amning der er bedst at fjerne, har læst hos andre at det er morgenamningen der skal fjernet næste gang, men når der nedtrappes til to amninger, er det så ikke morgen og aften der er tilbage? Ville det ikke være bedre med eftermiddag, der vil han ofte heller ikke have så meget, men omvendt så kan det vel gå ud over appetitten til morgenmaden at blive ammet om morgenen?
Hvordan vil du anbefale at "ammeplanen" ser ud frem til ammestop, når han er et års tid?
Hvornår skal jeg begynde at supplere med sødmælk og hvor meget må han få af det i forhold til hans alder nu og senere og i takt med at amningen stille og roligt trappes ned?
Venlig hilsen :)