Brev:
Flaske og ernæring
23. oktober 2011
Alder:
11 mdr.
Flaske og ernæring
Kære Helen!
Gustav er nu blevet 11 mån og er en glad og skøn dreng. Mit spørgsmål denne gang handler om mme i sutteflaske!
Vi har de sidste 2 måneder været nede på 2 flasker i døgnet.
220ml inden sengetid og så vågner han en enkelt gang om natten og får ca 150ml.
Han sover rigtig godt og vågner faktisk kun den ene gang. Vi skal hverken ind med sut eller trøst i løbet af natten.
Mit spørsmål drejer sig om, hvornår vi skal vænne ham af med flasken om natten?
Vi har ikke villet gøre det nu, da han både er startet i vuggestue og har været indlagt på Rigshospitalet og fået en lille dermoidcyste fjernet ved fuld narkose. Syntes det er for meget på en gang, hvis vi så også fjerner flasken.
Hvad syntes du og hvordan griber vi det lettest an.?
Skal tilføje at både indkøring og hospital tog han i stiv arm og har ikke været ked af det, men derfor kan man jo godt ha brug for lidt ekstra tryghed i perioden eller?
Mange hilsener
Marianne